Pękający przegub wewnętrzny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DX_120
    Classic
    • 2015
    • 9

    Pękający przegub wewnętrzny

    Zamieszczone przez AdamB
    Zamieszczone przez qu_bek
    AdamB, niestety to nie ja :wink:
    Mrugnęła mi taka OII czerwona dziś rano
    Po Krk jeździ taka czerwona ale chyba nie oklejona :P
    Skoda Octavia 1 Ambiente
  • Bartolomeo20
    Classic
    • 2013
    • 1

    #2
    Pękający przegub wewnętrzny

    Witam
    Mam mały problem z moja Octavką. W przeciągu dwóch tygodni trzy razy rozsypał mi sie przegub wewnętrzny (ten przy skrzyni). Ostatnim razem wymieniłem z całą półosią, jednak po tygodniu (czyli dzisiaj) znowu odmówił posłuszeństwa... sprawdzałem zawieszenie i luzów żadnych nie ma, wszystko wygląda też na proste nic nie pokrzywione z elementów zawieszenia... brakuje mi pomysłów w którą strone szukać przyczyny prosiłbym o pomoc lub jakąś wskazówke, abym dotarł do przyczyny problemu...
    Dziekuje i pozdrawiam

    Komentarz

    • wesol
      Rider
      • 2008
      • 689

      #3
      moze zle montowany jest. Tam masz przegub tego typu?


      czy inny??
      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

      Komentarz

      • lookashECL
        Rider
        • 2009
        • 416
        • Rapid (NH3)

        #4
        Re: Pękający przegub wewnętrzny

        Zamieszczone przez Bartolomeo20
        Witam
        Mam mały problem z moja Octavką. W przeciągu dwóch tygodni trzy razy rozsypał mi sie przegub wewnętrzny (ten przy skrzyni). Ostatnim razem wymieniłem z całą półosią, jednak po tygodniu (czyli dzisiaj) znowu odmówił posłuszeństwa... sprawdzałem zawieszenie i luzów żadnych nie ma, wszystko wygląda też na proste nic nie pokrzywione z elementów zawieszenia... brakuje mi pomysłów w którą strone szukać przyczyny prosiłbym o pomoc lub jakąś wskazówke, abym dotarł do przyczyny problemu...
        Dziekuje i pozdrawiam
        Jak to się stało?
        Jaskie miałes objawy?
        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

        Komentarz

        • glowa-glowa
          Classic
          • 2010
          • 32

          #5
          ja ostatnio robiłem 2 szt. z bratem - objawy były takie, że jak Skodzinka dostała w pedał tak przy 3 tysiach było czuć drgania w podłodze no i była lipa bo nie do końca wiedzieliśmy czy to będzie to , okazało się, że po rozebraniu przegubów miały luzy i do tego w jednym byłby już wyrwy (tak jakby się odkruszyły) i wytłoczenia od kulek. do tego poszła jedna osłona więc była to kwestia czasu, że poleci - teraz jest ok, a do tego octa zrobiła się jakby ciesiejsza na nierównościach, nie przenosi ich tak mocno jak wcześniej, ale może to tylko moje złudzenie . dziwne tylko to co piszesz, że rozsypał się już kolejny set .

          Komentarz

          • lookashECL
            Rider
            • 2009
            • 416
            • Rapid (NH3)

            #6
            glowa-glowa, dzięki za info :-)
            Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

            Komentarz

            • glowa-glowa
              Classic
              • 2010
              • 32

              #7
              aha co więcej ... nie wiem do końca czy tak ma być, ale wynika, że tak: stare przeguby miały luz sprawdzaliśmy jeszcze na ośkach (od 0,5 do 1 cm prawie), nowe też mają, ale dużo mniejsze (kilka milimetrów), luzy nie są na frezie co podejrzewaliśmy, ale w samych przegubach - myśleliśmy, że coś jest nie tak (brachol nie był na 100% pewny czy nie ma być luzu), ale okazuje się, że jest ok z racji, że przegub jest złożony z 3 pierścieni , tak jak pisałem wrażenie mam, że sporo się zmieniło, zostały jeszcze gumy na stabilizatorze

              Komentarz

              • wesol
                Rider
                • 2008
                • 689

                #8
                a to prsegub masz typu tripod czyli na krzyzaku trojpalczastym z talezykami?? Luzy na wielowpuscie nie bedzie no chyba ze tani zamiennik bedzie ale w oryginale nie ma sznas na luz wiec luz zostaje tylk mozliwy na tym krzyzaku. Oczewiscie luz na kryzaku jest pod talezykami czyli iedzy pierscieniem wewentrznym ułozyskowania talezyka a palcem krzyzaka. Luz nie moze byc nawet wielkosci 1 mm bo bedzie bilo jak nic. Duzy luz to pryz zrywnej jedzie dlugo nie pociagnie.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz

                • glowa-glowa
                  Classic
                  • 2010
                  • 32

                  #9
                  to mi pytanie zadałeś - nie wiem tego, luz raz większy raz mniejszy w zależności od ułożenia (nachylenia względem poziomu). jeżeli jest max w poziomie jest mały w zależności jak nachylony zmienia się to. myśleliśmy, że na frezie ale nie, generalnie teraz nic nie bije, nie ma objawów jak wcześniej, hmmm okaże się tak naprawdę jak to będzie dalej ...

                  Komentarz

                  • rafalus
                    L&K
                    • 2005
                    • 1140
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Ja tez sie dolacze.
                    Mi rozebrano półosie do sprawdzenia bo mialem drgania podczas przyspieszania ze 120km/h gaz na maksa i efekt.
                    Półosie mają minimalne luzy. Ale teraz po polładaniu mam taki efekt ,ze jak wrzucam pełzając autem z 2 na 1 bieg mam taki stuk pod drążkim. Jaka może być przyczyna?
                    nowy cSIMC od Aliego
                    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                    półosie seryjne przebieg 273 tyś

                    Komentarz

                    Pracuję...